پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261553
ترويج فرهنگ صلح و آشنا کردن کودکان با مفاهيم مهرورزي در هفته کودک
تاریخ انتشار : 1401/07/17 07:57:09
نمایش : 676
رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر به ترويج فرهنگ صلح و آشنا کردن کودکان با مفاهيم مهرورزي در هفته کودک اشاره کرد و گفت: سازمان جوانان جمعيت هلال احمر در هفته ملي کودک، با شعار «حال خوش کودکي، رنگ خوش زندگي» از 16 مهر تا 22 مهر با اين روز شمار براي کودکان در سراسر کشور برنامه برگزار مي‌کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد گل‌فشان رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار اجتماعي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به اينکه سازمان جوانان جمعيت هلال احمر در هفته ملي کودک، با شعار «حال خوش کودکي، رنگ خوش زندگي» از 16 مهر تا 22 مهر با اين روز شمار براي کودکان در سراسر کشور برنامه برگزار مي‌کند،‌گفت: در اين ايام مسابقه ملي "پرتو صلح" در دو سطح استاني و کشوري در قالب مصاديق صلح به صورت تصويري برگزار مي‌شود، در واقع بايد گفت اين برنامه به منظور ترويج فرهنگ صلح و آشنا کردن کودکان با مفاهيم مهرورزي اجرا خواهد شد و کودکان نسبت به ارائه تعاريف خود از واژه صلح  را به تصوير مي‌کشند.

وي در ادامه به برگزاري مسابقه نمايش عروسکي «مهرياد» (آموزش و يادگيري مهرورزي و امداد) در دو سطح استاني و کشوري اشاره کرد و گفت: در اين مسابقه از کودکان خواسته شده تا با استفاده از عروسک‌هاي خانگي، دست‌ساز و يا هر عروسک ديگري که در دسترس دارند، نمايشي با موضوعات بشردوستي "همدلي و همدردي با ديگران، مهرورزي" و امدادي"آشنايي با کيف کمک‌هاي اوليه، تلفن‌هاي امدادي و وسايل نقليه امدادي "آمبولانس، بالگرد و ..." اجرا مي‌شود و از اين اجراي نمايشي تصويربرداري و به جمعيت هلال احمر استان خود ارسال خواهند کرد.

گل‌فشان با بيان اينکه در هفته کودک مسابقه ملي نقاشي "صلح و دوستي" اجرا خواهد شد، گفت: اين جشنواره ملي با هدف آشنايي کودکان با جمعيت هلال احمر و صليب سرخ انجام مي‌گيرد، همچنين ترويج و نشر اهداف بشردوستانه نهضت بين المللي صليب سرخ و هلال احمر، نهادينه کردن فرهنگ صلح و دوستي و مهرورزي از اهداف اين جشنواره است.

به گفته رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر،هماهنگي هاي لازم براي بازديد  کودکان از امکانات جمعيت هلال احمر مانند آمبولانس، سگ‌هاي جستجو و... و ارائه آموزش‌هاي لازم صورت گرفته است،  همچنين معرفي مدد و مهربان و آشنايي کودکان با اهداف و اصول جمعيت هلال احمر از طريق مراکز آموزشي فعال و نيز فضاي مجازي از ديگر برنامه هاي هلال احمر در هفته کودک است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html